- En què consiteix el mapa concetual de la taxonomia de Bloom?
És una classificació de diferents objectius que els mestres poden propossar als seus alumnes.
- Quan va ser creat?
Aquest mapa va ser crat l'any 1948.
- Per qui va ser creat?
Va ser creat per una associació nord-americana de psicòlegs.
- Per què va ser creat?
Es va crear amb l'objectiu de facilitar la comunicació i per poder intercanviar informació de manera senzilla entre educadors.
En aquest esquema hi consten sis objectius:
1. Crear
2. Avaluar
3. Analitzar
4. Aplicar
5. Comprendre
6. Recordar
A partir d'aquests sis conceptes, relacionarem aquests conceptes amb les matèries de GITIC i COED.
CREAR: Dissenyar, construir, planificar, produir, elaborar, traçar, programar, mesclar, remasclar, dirigir, transmetre, etc.
A les sessions de Gitic hem creat un bloc, on hem hagut de dissenyar-lo, construir-lo, planificar-lo, etc. A Coed hem fet diverses activitats, com ara el Qui ets tu? On hem hagut de planificar a qui descriuriem, dissenyar la imatge per tal de que describís a la persona en qüestió.
AVALUAR: Revisar, formular hipòtesis, experimentar, jutjar, comentar un bloc, revisar, moderar, participar en xarxes, col·laborar, etc.
A les sessions de Gitic hem participat en diferents xarxes. Ens hem creat un Twitter, i hem fet diversos Tuïts. A classe de Coed hem participat en diverses activitats grupals com ara a l'hora de crear un decàleg sobre el llibre Com parlar bé en públic.
ANALITZAR: comparar, organitzar, desconstruir, enllaçar, recombinar, recopilar informació de mitjans, estructurar, etc.
A Gitic hem après a enllaçar a través del bloc, el google sites, etc. També hem après a recopliar informació de mitjans amb el programa google reader i hem hagut de comparar informació i programes a l'hora de fer les entrades al bloc. A Coed hem estructurat els treballs que hem hagut d'entregar i els hem organitzat. He après a seleccionar informació de diversos medis.
APLICAR: simular, operar, pujar arxius a un servidor, compartir, editar, desenvolupar, etc.
A Gitic hem après a pujar arxius a un servidor, mitjançant el bloc, el google sites, el twitter, etc. Hem compartit documents a través del google docs i hem editat pàgines web. A Coed hem compartit informació amb els companys quan hem posat en comú els nostres apunts a classe.
COMPENDRE: Interpretar, resumir, plantejar, classificar, twittering, etiquetar, comentar, anotar, etc.
A Gitic hem fet diversos tuïts a través del Hastag #Coedm11 o #Giticm11. També hem comentat publicacions, hem après a etiquetar en diversos programes. A Coed hem resumit el llibre Com parlar bé en públic? hem classificat la inforació segons la seva importància i hem après a comentar diversos aspectes.
RECORDAR: reconèixer, llistar, descriure, identificar, ressaltar, marcar favorits, participar en xarxes socials, cercar, fer servir cercadors, etc.
A Gitic hem participat en xarxes socials com ara Twitter. Hem après a marcar favorits amb el programa Mister Wong. Hem cercat continguts i hem descrit els programes que anàvem coneixent en el bloc. A Coed hem descrit als nostres companys en l'activitat Qui ets tu? hem fet una llista de com s'ha de fer una bona presentació en les exposicions d' Identitat i Territori.
Aquests són els continguts de Gitic i Coed que podríem relacionar amb la Taxonomia de Bloom. Al haver fet aquesta llista me'n he adonat de totes les competències que hem anat treballant al llarg del curs en el mòdul.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada